כתיבת ניוזלטר – הדרך האולטימטיבית לשימור לקוחות

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

=

ניוזלטר, או במילים פשוטות, דואר שיווקי, נחשב בעיני אנשים רבים כאיזשהו דואר "מציק" או לא חיוני שמטריד אותנו בחיינו. מה שהם לא יודעים, הוא שהדבר הזה רחוק מלהיות נכון, וגם אם נדמה שניוזלטר מציק ולא חיוני, מסתבר שאנשים רבים מתקשרים, מתעניינים וקונים בעקבות ניוזלטר שקיבלו. 

 

אז נכון שאנחנו משוחדים ואנחנו חושבים שניוזלטר הוא פלא הבריאה, אבל אם ככה אנחנו מרגישים כנראה שיש לזה סיבה. 

אז למה כתיבת ניוזלטר היא דבר כל כך טוב באופן כללי? 

 

1. הוא גורם ללקוחות שלכם להכיר אתכם – ניוזלטר היא פלטפורה מתמשכת שכל פעם חושפת את הלקוחות שלכם לעוד ועוד צדדים של העסק שלכם. 

בכל פעם הם יקבלו מכם עוד מנה קטנה, עוד צד מעניין מהעסק או הצעה שווה במיוחד שהם לא יוכלו לעמוד בפניה, מה שיעודד אותם לרצות את השירות או המוצר שלכם. 

 

2. אתם תמיד עם יד על הדופק – כתיבת ניוזלטר שוטפת מראה ללקוחות שלכם שאתם פעילים, שאתם שם ושאתם לא הולכים לשום מקום. תחושה זאת משדרת יציבות עסקית ומראה ללקוחות שלכם שאתם עובדים בכל הכוח. 

שימו לב רק לא להגזים עם כמות הניוזלטרים כדי שאנשים לא יפסיקו את הדיוור שלכם. 

 

3. הזדמנות לחשיפת מבצעים או מוצרים חדשים – ניוזלטר הוא ללא ספק אחד המקומות שהכי נכון לפרסם בהם מבצעים חדשים. כתיבת ניוזלטר היא הכי אינסטנט שיש, כלומר, מיילים מהר יורדים ומתחלפים ולכן אנשים ירגישו צורך לממש את ההטבה בהקדם לפני שהמייל יעלם להם והם ישכחו ממנו. 

 

4. הלקוחות שלכם מרגישים שהם חלק מקהילה סגורה – אין מה לעשות, זה נורא נעים לדעת שלא כל אחד יודע על המידע, הטיפים והמבצעים שאתם מקבלים. הדבר הזה גורם ללקוחות להרגיש מיוחדים ולרצות להמשיך ולקבל את כל הטוב הזה אליהם. 

 

5. שליחת מדריכים – המייל הוא אינטימי בשונה מהפייסבוק או האינסטגרם, והרבה פעמים עסקים רוצים לשלוח "מתנות" ללקוחות פוטנציאליים וקיימים, בין היתר המדריכים החינמיים המפורסמים, והדרך הנכונה והאינטימית ביותר לשלוח אותה היא כמובן רק במייל. 

 

אז אחרי שהבנתם חלק קטן מכל היתרונות המופלאים שלה, נשמח לחדד לכם מדוע ניוזלטר הוא כלי מטורף לשימור לקוחות. 

אחרי שהגיע אליכם ליד, עבדתם קשה על לסגור אותו, סוף סוף נחתם ההסכם והתחלתם לעבוד. 

מיד לאחר סיום העבודה, הלקוח מרוצה ומחויך וכאן כביכול נפרדות דרכם, עד הפרויקט הבא בתקווה ויהיה כזה. 

 

במקום להיות במצב פסיבי ולחכות שאולי תיוולד ההזדמנות, תוכלו לפמפם אחת לשבוע או שבועיים ללקוחות שלכם מסרים מעניינים שיוכלו לגרום להם להבין שיש לכם עוד ועוד שירותים שיכולים להתאים להם באופן מופלא. 

 

אתן לכם דוגמה נהדרת – מכללה ללימודי העצמה אישית פרצה דרך בכך שהוקמה באג'נדה שאומרת שמגיע לכולם חיים נפלאים, ולכן פתחה שעריה לתלמידים במחירים שהם לא פחות מרבע ממחירי השוק.  

המכללה גייסה בהתחלה את התלמידים דרך הרשתות החברתיות ומהרגע שאלו הביעו עניין, התחילו לבצע כתיבת ניוזלטרים מקצועית ושלחו להם כל פעם עוד מסר ועוד מסר עד שנרשמו, ולאחר שנרשמו התחילו לפזר עליהם כלים וטכנולגויות נוספות לאלו שהם לומדים במכללה ובכך העניקו להם ערך מוסף. 

מה הצעד החכם ביותר שהם עשו בכתיבת הניוזלטר? השלב שאחרי סיום הלימודים של הסטודנטים. 

הניוזלטרים שלהם התחילו לפמפם על קורסי המשך, על סדנאות חד פעמיות, כלים מיוחדים במחירים מצחיקים, מפגשי העצמה ובכך הפכו בשנים בודדות לאימפרייה הגדולה בישראל. 

 

ברגע שיש לכם רשימת תפוצה גדולה – ניוזלטר הוא כוח שאי אפשר לעצור!

רשימת תפוצה היא שם המשחק כאן, וככל שיש לכם יותר אנשים ברשימת התפוצה, השמיים הם הגבול של מה שתוכלו לעשות. מה שכן, חשוב מאד שתדעו על מה לכתוב בניוזלטרים. 

כתיבת ניוזלטרים משעממים לא יעבדו טוב, כמו שניוזלטרים עם תכנים שלא נגמרים לעולם יעייפו את הלקוחות שלכם, יגרמו להם להשתעמם ובמקרה הפחות טוב להסיר אתכם מהתפוצה שלהם. 

 

על מה שווה לכתוב בניוזלטר? 

  • מבצעים – אחד הנושאים הפופולריים ביותר בכתיבת ניוזלטרים. תדאגו שהמבצעים שלכם יהיו אטרקטיביים, עונתיים, סיבתיים ולא משום מקום. לקוחות הם נבונים והם אוהבים לחכות בציפייה למבצעים מיוחדים במועדים חגיגיים. 

  • שירותים קיימים – לא כל הלקוחות שלכם מכירים את מלוא השירותים שלכם ולכן חשוב מאד שתתנו להם לדעת על כל אחד ואחד מהם, כך שיוכלו בזמן אמת להחליט אם הם צריכים אתכם לדברים נוספים. מדובר כאן בשימור לקוחות קלאסי ובהגדלת מכירה. 

  • שירותים חדשים – חובה להוציא ניוזלטר במקרה בו יש לכם שירות חדש! למה? כי איך הלקוחות שלכם אמורים לדעת עליו? לכתוב ללקוח אחד אחד זו לא אופציה, מה גם שזה די מוזר פשוט לספר את זה ככה… שליחת ניוזלטר היא אחת האופציות המכובדות והרשמיות ביותר להכריז על שירות חדש ולכן חשוב שתעשו זאת ותיווכחו לבד לתוצאות.

  • ערך מוסף – ללקוחות שלכם מגיע לקבל מכם ערך מוסף אמיתי לאור הכרת התודה שבחרו דווקא בכם על פני המתחרים שלכם. תרגישו חופשי לפרגן להם בידע מכל הלב. זה יכול להיות מדריכים, חוברת טיפים, סרטון הדרכה או כל דבר אחר שיגרום ללקוחות שלכם ללמוד מכם עוד משהו טוב על הדרך.

ועכשיו הגיע הזמן שלכם לצאת לדרך עם כתיבת ניוזלטרים לא פחות ממדהימים! תזכרו, המתמידים הם המרוויחים (מכל הכיוונים). 

 

רוצים עזרה עם כתיבת ניוזלטרים לא פחות ממצוינים? צרו איתנו קשר עוד היום.

 
גלילה לראש העמוד
WhatsApp chat
דילוג לתוכן