איך בוחרים שם לעסק?

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

מזל טוב!

הקמתם עסק בשעה טובה ומוצלחת. ללא ספק רגע מרגש ומשמעותי מאד בחייכם. אז אחרי ההתרגשות, השמחה וההפנמה שעשיתם את זה – הגיע השלב להתקדם שלב לבחירת השם שהולך לרוץ איתכם מעכשיו קדימה.

בחירת שם לעסק היא ללא ספק השלב הראשון  שתבצעו לפני שתפתחו עסק בצורה רשמית מול הרשויות או רואה החשבון שלכם. בשלב הרישום של העסק שלכם (בין אם מורשה או פטור), תצטרכו כבר לעדכן מהו שם העסק שלכם שממנו יצאו קבלות וחשבוניות בהמשך, וכמובן – אשר יופיע בכל תוצרי המיתוג והנראות שלכם ברשת.

אז איך בוחרים שם לעסק? 

ישנן טכניקות רבות בבחירת שם, ומדובר פה במשימה שאינה בהכרח פשוטה כפי שנשמעת. השם של העסק שלכם צריך להעביר תחושה נעימה, להישמע טוב ולהיות זכיר בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. הפתרון האולטימטיבי לבחירת שם בצורה מקצועית ומיטבית יהיה כמובן באמצעות שירותי קופירייטר מנוסה ומוכשר שידע לשים את האצבע על השם המדוייק והנכון ביותר עבורכם ועבור העסק שלכם. קופירייטר הוא בעל מקצוע אשר מתמחה בכתיבה שיווקית, ומכאן כי קיימים סיכויים גבוהים שיעזור לכם להתאים את השם האופטימלי לעסק שלכם. במידה והחלטתם לרוץ לבד, חשוב שתדעו איך בוחרים שם לעסק. לפניכם כל החוקים והכללים של עשה ואל תעשה בכל הנוגע לכתיבת שם לעסק שלכם:

  •  התחברו לעולם התוכן שלכם – בשלב הראשון, חשוב שנשים על השולחן את עולם התוכן שלנו. הכוונה היא להבין מאיזה ענף אנו מגיעים: נדל"ן / פרסום / אופנה / קוליניריה / עיצוב הבית / צילום וכו'. רישמו מול עיניכם את עולם התוכן הגדול והכללי ממנו אתם מגיעים, כדי שתוכלו להתאים את אופי השם לענף שלכם.
 
  •  קונוטציה על שולחן הכתיבה – הורידו לכתב את כל המילים והביטויים אשר מתקשרים לעולם התוכן שלכם ופשוט רשמו אותם על דף. אל תתביישו למלא את הדף בהרבה מאד מילים. במקרה של בחירת שם, הרבה מילים יתנו לנו הרבה רעיונות שמתוכם נגזור את השם המושלם ביותר עבורינו.
 
  •  אלימינציה – אחרי שכתבנו המון מילים כלליות אשר שייכות באופן כללי לעולם התוכן שלנו, בואו נתחבר כעת אל העסק שלנו באופן אישי. בשלב זה נמחוק את הביטויים או המילים שהכי פחות מתקשרות אלינו, כלומר את אלו הכלליות מידי או שפחות נוגעות בנו.
 
  •  סגנון העסק שלכם – בשלב הקודם נשארתם עם המילים הרלוונטיות ביותר לעסק שלכם. הניחו אותן בצד כרגע ותעשו דבר נוסף בדף חדש. כעת, רשמו מולכם מהו סגנון העסק שלכם. למשל, אני חנות אינטרנטית ללבני נשים, האופי של העסק שלי, מבחינת העדפתי האישית, יהיה – שובבי, סקסי, רענן.
 
  •  מחשבה על קהל היעד – תשאלו את עצמכם את השאלה "מה קהל היעד שלי היה רוצה לראות או לשמוע?". השאלה תעורר בכם התחשבות או מעין פרספקטיבה מהצד של הלקוח לטובת התחושה אותה הייתם רוצים להעביר ללקוח שלכם. אם אתם מגיעים מעולם תוכן רציני ולקוחות שצריכים שירות מסוג "רציני" יותר – כמו סוכנות לביטוח חיים, חשוב שהשם יתחשב בלקוחות שלכם. במידה ואתם רוצים להעביר ללקוח תחושה קלילה, ואכן ישנה תאימות בין סוג העסק לתחושה הכייפית שנעביר ללקוח, תהיה כאן התאמה מעולה (למשל – הפעלות לילדים).
 

דברים שלא עושים כשכותבים שם לעסק:

  •  שם הוא לא סלוגן – חשוב שתכירו בהבדלים בין כתיבת סלוגן לשם. השם של העסק לרוב יהיה בן מילה אחת או שניים במקסימום. במקרים רבים, השם של העסק לא יגיד לנו בפירוש מהו תחום העסק שעומד לפנינו. מכאן, שתפקידו של הסלוגן להבהיר לנו שם מופשט ולחדד עבורינו את שירות העסק במשפט קצר. הסיבה שאנו מדגישים ששם הוא לא סלוגן, היא על מנת שלא תאריכו במילים ותהפכו את השם לארוך, מסורבל ובלתי זכיר. דוגמה לא טובה לשם ארוך שלא מבדיל בין שם לסלוגן – "פיצוחי אמנון ובניו בע"מ". דוגמה טובה לעומת זאת – שם: "המפצח" סלוגן מתחת: "קולים בטעם". (זכויות שמורות לטייפר!).
 
  •  את הבע"מ תשאירו בניינטיז – חברים, בעשור האחרון נפרדנו רשמית מהצגת המילה 'בע"מ' בשמות של העסק שלנו. במידה ואתם לא יכולים להתאפק, תשאירו אותם לחשבוניות ולקבלות, ובלוגו שלכם תופיעו בלעדי המילה החביבה.
 
  •  עד שתי מילים – זה עובדתי ששם של מעל לשלוש מילים הוא פחות זכיר, מה לעשות? לקצר! שם מוצלח הוא שם של עד שתי מילים. אם תצליחו אפילו לכתוב שם במילה אחת – ניצחתם.
 
  •  לא בא לי באנלי – שמות בנאליים הם לא מגניבים, הם לא נצרבים לנו בזיכרון והם נשכחים בקלות. תשבו כמה שצריך, תיעזרו באנשי מקצוע, במיטב המוחות, רק אל תישארו עם שם שלא יגרום לכם להגיד "או, זה מעולה!".
 
  •  שמות משפחה זה OUT – תראו, זה נכון שיש אימפריות גדולות שעובדות בצורה מעוררת השראה כאשר שם העסק שלהם הוא לא אחר מאשר שם משפחה. זה נכון, אנחנו לא מתווכחים עם הצלחות. אממה – פנינו קדימה, ונולד לו כאן דור חדש של עסקים אשר נמדדים על פי היצירתיות שלהם, במיוחד בשלב הראשוני ביותר בו שומעים את השם של העסק שלכם. ומכאן, אנו מתחברים לסעיף הקודם, תהיו יצירתיים, ואת שם המשפחה שלכם השאירו לתעודת הזהות.
 

לסיכום – בחירת שם לעסק היא עסק חשוב ורציני, לכן חשוב שתעבדו שלב שלב, תתייעצו עם אנשי מקצוע ותעמדו מאחורי השם שלכם בגאווה, ולא פחות מזה. השם של העסק שלכם הולך ללוות אתכם לעוד הרבה מאד שנים (בתקווה גדולה) ולכן אין להמעיט ממשקלו, וחשוב לבחור שם נכון ומדויק.  בהצלחה!

כמה מהשמות שכתבנו...

שם לעסק
שם לעסק
שם לעסק
גלילה לראש העמוד
WhatsApp chat
דילוג לתוכן