מה ההבדל בין אתר לדף נחיתה?

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

קודם כל – חשוב לדעת שמדובר בשאלה מאד לגיטימית שמאד קריטי שתבינו מראש לפני שאתם מחליטים באיזה שירות אתם בוחרים. ההבנה בהבדלים בין השניים תחסוך לכם הרבה זמן, כסף ואכזבות מיותרות, ולכן במאמר שלפניכם נסקור את כל ההיבטים השונים שחשוב שתכירו בדפי נחיתה, באתרים ובמה שביניהם. חשוב מאד שלא משנה מה, תמיד תבדקו עם החברה שהחלטתם לעבוד איתה, מה יהיה נכון לכם בהתאם לשיחת האיפיון ולציפיות שלכם מהפרוייקט. 

מהות האתר ודף הנחיתה

אתר – הנוכחות הדיגיטלית / וירטואלית שכמעט וכולם מכירים כיום. לא תמצאו היום עסק שמכבד את עצמו שלא מצויד באתר תדמיתי שילך לפניו. החשיבות של האתר היא לפני הכל להוות כלי תדמיתי, כלומר, להיות מעין כרטיס ביקור וירטואלי שיאפשר ללקוחות הקיימים או ללקוחות הפוטנציאליים של אותו העסק להתרשם ממנו ולקבל אינפומרציה ופרטים אודותיו. עכשיו, שלא תטעו, לאתר יש גם תפקיד פסיכולוגי לא קטן, ופה אתם נבחנים כבר במימד הויזואלי והטקסטואלי של האתר. ידוע שהיום, על מנת לייצר תדמית עסקית מרשימה, חייבים להיראות ולהישמע לא פחות מ-וואו. קיימת תחרות לא קטנה ביניכם לבין המתחרים שלכם, והיתרון שלכם יכול לבוא לידי ביטוי באיך שאתם נראים ומוצגים אונליין ע"י מיתוג ובידול נכון ולכן גם חברות רבות משתמשות בשירות של כתיבת תוכן לאתרים כדי להפוך את המילים באתר למנצחות. 

דף נחיתה – מעין דוגמית קטנטנה של אתר, אשר תפקידה הוא ברור – לייצר מכירות. דף הנחיתה לא בא להתחנחן או להתנצל, אלא הוא בא לגרוף עבודה ולעשות את זה באופן השקוף והמשתמע ביותר. דף הנחיתה כשמו כן הוא, הוא דף יחיד העומד בפני עצמו, ובנוי בצורה כזאת שאמורה ליצור משפך שיווקי אשר יביא בסופו של דבר לכמה שיותר פרטים של לקוחות, ובשם המקצועי – לידים. לא כל אחד צריך דף נחיתה, ובשונה מאתר, דף הנחיתה הוא לא קבוע ונשאר שם תמיד, אלא ברוב המקרים הוא זמני ומקדם אינטרס מסוים שברגע שהשגנו את היעד, כנראה נעזוב את דף הנחיתה או נשנה את הקונספט שלו מקצה לקצה. הדף מתאים במיוחד לקמפיינים ממומנים, וזה אף ייעודו המקורי, וכנגזרת מזאת, לקוחות פוטנציאליים יגיעו אליכם אחרי שילחצו על מודעה ממומנת או באנר בגוגל / פייסבוק / מקומות נוספים ברשת. 

ההבדל במבנה

אתר – מורכב ממספר עמודים ומתפריט ניווט המאפשרת לעבור בין עמוד לעמוד. לרוב כאשר מדובר באתר תדמית נדבר על סדר גודל של 4 – 7 עמודים, כשביניהם סביר שנמצא את עמוד הבית, דף אודות, השירותים של החברה (שעשוי להתפצל לעוד מספר עמודים בודדים) ואת דף צור הקשר. שימו לב שאתרי מכירה לרוב יהיו בנויים בצורה אחרת, כאשר רוב הארגון שלהם יהיה סובב מוצרים ומשפחות של מוצרים, ופחות עמודי תדמית (ולפעמים כלל לא). 

דף נחיתה – דף יחידני, מזכיר מאד את הסגנון של דף הבית הקלאסי שאנחנו מכירים באתר תדמית, רק עם אוריינטציה מכירתית יותר. ברגע שיש יותר מעמוד אחד, משמע – לא מדובר בדף נחיתה. עכשיו שימו לב, נהיה טרנד בשנים האחרונות, לייצר מעין "תפריט דמיוני" שבו אתם לרגע רואים תפריט ניווט סטנדרטי כמו שאתר, אך ברגע שתלצו עליו תרדו בגלילה אוטומטית אל החלק הרלוונטי, ובכך בעצם נעשה איזשהו טריק או מניפולציה לייצר תחושה של שפע מידע וסדר, כשעדיין מדובר בעמוד אחד בלבד. 

איך אני יודע אם אני צריך אתר או דף נחיתה?

תראו, ב-95% מהמקרים – אתם תצטרכו אתר. למה? מהסיבה שכל עסק רוצה שימצאו אותו בגוגל כאשר מחפשים את השם שלו. אתרים רבים משתמשים גם בשירות של חברת קידום אתרים כדי שהגולשים ימצאו אותם במילות מפתח הקשורות לאתר. אתר הפך להיות סטנדרט מאד ברור לעסק, ואף לא מקובל שלעסק לא יהיה אתר, אלא במקרים חריגים שנדבר עליהם בהמשך. גם לכם יש אינטרס מלא שיהיה לכם אתר, מהסיבה שזה הופך את החיים של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לקלים ונוחים יותר. הם יכולים להתרשם מהעבודות שלכם, יכולים ללמוד אודותיכם, להנות מהיתרונות שלכם, מהשירותים שאתם מציעים וכמובן מקבלים בצורה מסודרת את כל דרכי ההתקשרות איתכם – מה שעשוי להגדיל את מאגר הלקוחות שלכם מבלי שתעשו דבר.

בכל הנוגע לדפי נחיתה, מדובר בסיפור קצת שונה. דפי נחיתה מומלצים במקרים בהם אנו רוצים לקדם באמצעות קמפיין שירות או מוצר ספציפי כלשהו. למשל: במידה ואני חברת פרסום ורוצה לקדם במיוחד שירות של בניית אתרים. במקרה כזה אקים דף נחיתה ייעודי לבניית אתרים אשר מטרתו ממוקדת – להשיג לקוחות שמעוניינים באתר לעסק. 

באילו מקרים אני לא צריך אתר?

ישנם תחומים ספציפיים ומוגבלים מאד בהם פחות מקובל ונפוץ להקים אתר, אבל גם במקרים אלו – מי שכן יגדיל ויבנה אתר, יעלה את סיכוייו למצוא לקוחות פוטנציאליים. קשה מאד להגדיר מהם התחומים בהם פחות רואים אתרים ברחבי הרשת, אך אם בכל זאת נצטרך להגיד לכם עובדתית על פני השטח, אז תוכלו להיווכח כי ספקי חתונות ביניהם מאפרים ומעצבי שיער לרוב לא ינהלו אתרים תדמיתיים משלהם, אלא ינהלו חשבון אינסטגרם ויזואלי ומרשים, ויעזרו גם בכוחו של הפייסבוק. עם זאת, אנחנו חושבים כי מי שרוצה לנצל את ההזדמנות של אי הנוכחות של הספקים הללו באינטרנט, חייב להיות שונה מכולם ולהיות החלוץ. 

כך שהתשובה האמיתית היא – שכל עסק בסופו של דבר כן צריך אתר. 

גלילה לראש העמוד
WhatsApp chat
דילוג לתוכן