אסטרטגיה שיווקית

פיתוח אסטרטגיה שיווקית לעסק – גרסת הדיגיטל

בעידן שבו כבר ברור לכולם שהדיגיטל הולך להפוך לזירה האמיתית לעסקים, אנחנו כבר לא יכולים להרשות לעצמנו שלא להיות שם. נגמרו הפריבילגיות, ההתלבטויות וההתחבטויות. 

בינינו, כל בעל עסק יכול לפעול על פי שיקול דעתו ולפזר את כספיו על פרסום ומיתוג לכל מיני חברות פרסום או פרילנסרים לפי רצונות או גחמות שלדעתו יהפכו את העסק שלו לטוב יותר, כלכלי יותר וחכם יותר.

בפועל מה שקורה הוא שאותו בעל העסק משלם לארבעה או חמישה ספקים שונים, לא יודע מי עושה מה, מבזבז כספים אדירים ונחשו מה – אפילו לא מרוויח מזה!

אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה שיווקית לעסק – עכשיו יותר מאי פעם

אחד מסימני הדרך הגדולים ביותר שהוכיחו לנו שמי שלא נמצא בדיגיטל לא יכול להתקיים עסקית היה לא אחר ממשבר הקורונה. 

פיתוח אסטרטגיה שיווקית לעסק צריכה להיות מדויקת ביותר לרוח התקופה בשילוב עם הבנה של אופי העסק שלכם. 

לא כל אחד יכול להחליט על דעת עצמו מהם הנתיבים הנכונים ביותר עבורכם בדיגיטל ולכן חשוב שילווה אתכם איש מקצוע מיומן ובעל ניסיון אמיתי מהשטח. 

אסטרטגיה תדמיתית ופרסומית תעשה לכם סדר בבלאגן! או יותר טוב מזה, תחסוך מכם את הבלאגן הזה מראש.

ברשותנו ניסיון רב שנים בניהול פרוייקטים פרסומיים ותדמיתיים הן באופליין והן באונליין.

ניהלנו מאות עסקים – מזעירים ועד מעצמות שאי אפשר לעצור, ובנינו עבורם תוכנית אסטרטגית נכונה ואופטימלית להשגת או שימור התדמית הנכונה וכמובן תכנית פרסומית שמביאה איתה לקוחות!

אסטרטגיה שיווקית

מה כוללת בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק בדיגיטל? 

  1. איפיון מקיף אודות העסק – לפני שמתחילים לזוז מטר לפה או לפה, האסטרטג חייב להכיר את העסק שלכם מא' עד ת'. פיתוח אסטרטגיה שיווקית חייבת להיות מאד מקיפה ומסודרת על גבי מסמך, ולכן חשוב לדעת את כל הפרטים אודות העסק מהשלב בו היה עוד מתוכנן ועד לנקודה בה הוא נמצא היום. כמו כן נבין את החוזקות, החולשות, ההזדמנויות, המתחרים ופרמטרים שונים ונרחבים בשביל להמשיך לשלב הבא. 
  2. החלטה על בחירת פלטפורמות רלוונטיות – נחליט באילו פלטפורמות דיגיטליות אנחנו רוצים להופיע ולהיות נוכחים ועל מי נותנים יותר את הדגש בהתאם לאופי העסק שלנו: לינקדין, אינסטגרם, פייסבוק, גוגל, טוויטר, טאבולה, טיקטוק ועוד. 

בשלב הזה נחליט קודם היכן נפתח חשבון פעיל ועל העבודה התדמיתית שנעשה בו. 

  1. בחירת פלטפורמות דיגיטליות לפרסום – חלק בלתי נפרד מתהליך פיתוח אטסטרטגיה שיווקית לעסק הוא כמובן בחירת פלטפורמות הפרסום שלנו. חשוב לדעת שלכל עסק יש את הפלטפורמות שיותר מתאימות לו ופחות מתאימות לו, וכמו שצריך לדעת איפה כן, חייבים לדעת איפה לא. 

למשל, אם אנחנו מדברים על בעל עסק שמוכר בגדים לבני נוער, יהיה מאד נכון שנפרסם את עצמו בפלטפורמות כמו טיקטוק ואינסטגרם. ייתכן וההשקעה בפלטפורמה כמו פייסבוק או גוגל יהיו קצת פחות עקרוניות.

  1. בחירת אנשי המקצוע שלנו – לא מעט אנשי מקצוע כלולים בתהליך פיתוח אסטרטגיה שיווקית לעסק בדיגיטל, זה מתחיל ביועץ פרסומי, ממשיך בקופירייטר, מעצב, בונה אתרים, מנהל רשתות חברתיות, קמפיינר ויכול להגיע לעוד אנשי מקצוע אם יש לנו תקציבים גדולים. 

מה שבטוח הוא שצריך לבחור את אנשי המקצוע בצורה הטובה ביותר, ולוודא שאנחנו עובדים עם מקצוענים ולא עם חובבנים.

עוד טיפ מאד חשוב – אם יש לכם איש מקצוע מעולה שיש לו רשת שותפים שנותנים את השירותים המשלימים, זה יוכל לעזור לכם מאד מאחר ואנשי המקצוע יהיו בקשר שוטף ביניהם ובסינרגיה מלאה. 

  1. תהליך מיתוג ופרסום – אחרי שבחרנו אנשי מקצוע מעולים שאנחנו ממש שלמים לגביהם, הגיע הזמן לעבור מדיבורים למעשים ולהתחיל לרוץ בתהליך המיתוג ולאחר מכן הפרסום. בשלב הזה העסק שלנו הופך מרעיון למשהו קיים ומבוסס, וזהו בהחלט שלב מרגש לגמרי שבו אנחנו מתחילים להתכוונן אל הזרמת עבודה לעסק דרך הדיגיטל.
  2. קריאייטיב מסובב ראשים – אנחנו לא מביאים איתנו רק אסטרטגיה אלא גם ים קריאייטיב חד ושורף שירים לכם קמפיינים מעוררי קנאה שישאירו את המתחרים שלכם אי שם מאחוריכם.

אנחנו כמובן מתחשבים בכל תחום ותחום ומבינים לעומק את האופי המקובל בשוק שלו (ההתייחסות לעורכי דין שונה מהצגות ילדים כמובן), אך עם זאת, עדיין חשוב לנו מאד לייצר בידול וייחודיות על מנת שלא תצאו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם מהראש.

מכאן שאסטרטגיה תדמיתית ופרסומית היא חשובה ומשמעותית ביותר לעסקים שרוצים להצליח.

אסטרטגיה שיווקית

אז בינינו, יועצים שיווקיים יש אינסוף, אבל חשוב שתבחרו אחד עם הרבה קילומטרז' בתחום וגם שמגיע מבפנים ולא מבחוץ. פיתוח אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל ללא ניסיון ממשי, לא שווה הרבה. ברגע שאותו היועץ עבד וחי גם בתור "נמלה חרוצה" והתפלש בבוץ, ניתן יותר לסמוך עליו ועל הניסיון שלו.

מי צריך פיתוח אסטרטגיה שיווקית לעסק? 

כל מי שיש לו עסק. ממש ככה, אין עסק שלא צריך פיתוח אסטרטגיה שיווקית. בין אם אתם עורכי דין, מעצבי שיער, שיפוצניקים, מאיירים, רואי חשבון ועד בעלי קיוסק. 

אנחנו נוכל להפתיע אתכם להגיד לכם שלכל אחד יש מקום בדיגיטל, רק שהטריקיות היא לדעת איפה, איך ומתי.

נוכל להגיד לכם ממש על קצה המזלג שרשת האינסטגרם לרוב תתאים לבעלי עסקים מעולם הביוטי, טיפוח והקולינריה, בעוד פייסבוק מתאימים כמעט לכל בעלי העסקים ונותנת מקום גם למקצועות צווארון הלבן שלא מתאימות לאינסטגרם, ביניהם עורכי דין, יועצים, ועוד. 

גוגל רשת החיפוש תהיה מתאימה בעיקר לתחומים הקשורים בשירות ולא בהכרח במוצר, כאשר תיאור במילים יכול לעבוד מצוין, למשל – אינסטלטור, אנשי מזגנים, מנעולנים, שיפוצניקים ועוד. 

את ההחלטה הנכונה איפה כדאי לכם להופיע, מה המינון שכדאי לעשות את זה, על ידי מי וכל הפרטים הקטנים שמשלימים את הפאזל המלא כדאי שתעשו עם יועץ פיתוח אסטרטגיה שיווקית לעסק. 

טייפר מציעה עבורכם שירותי אסטרטגיה מתקדמים שיוכלו לעזור לכם לפצח נכון את השוק שלכם ולהגיע ליעדים שנציב יחד!